Klasa 1 b

Zakład Doskonalenia Zawodowego w Łodzi

Sebastian Skrobisz

Rok szkolny 2020/2021

Temat:  Present Simple, Present Continuous – porównanie czasów

Czas trwania zajęć: 45min., zajęcia zdalne – platforma Teams

Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności praktycznego korzystania z wiedzy teoretycznej
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych ucznia
  • przetwarzanie usłyszanych informacji w języku angielskim
  • uczeń ogląda film w celu zrozumienia ogólnego sensu, poznaje nowe słownictwo

Cele szczegółowe:

  • uczeń potrafi zbudować zdanie twierdzące, pytające i przeczące w każdym
    z omawianych czasów gramatycznych
  • uczeń potrafi budować krótkie odpowiedzi
  • uczeń przedstawia zasady dodawania do czasownika końcówek „-s”, „-ing”,
  • uczeń wymienia wyrazy charakterystyczne dla omawianych czasów

Metody pracy:

  • komunikacyjna
  • bezpośrednia
  • zabawy językowe – odgadywanie zdjęć, memory game 

Formy: zbiorowa, indywidualna

Środki dydaktyczne: Filmy video, podręcznik New English File – wydawnictwo Oxford, slajd w prezentacji Mentimeter, dokument tekstowy Google edytowany przez uczniów, zdjęcia, prezentacja multimedialna Power Point, quiz Wordwall, aplikacja Padlet.

Sposoby ewaluacji

  • ocenienie uczniów najbardziej aktywnych na lekcji
  • podsumowanie pracy całej klasy
  • pytanie do uczniów co podobało im się w zajęciach, a co chcieliby zmienić

 Przebieg zajęć :

  1. Przedstawienie tematu zajęć i formy pracy na lekcji.
  2. Prezentacja Grammar Bank – przypomnienie zastosowania czasu Present Simple
    i Present Continuous za pomocą filmów ze scenkami sytuacyjnymi oraz interaktywnych plansz.
  3. Interaktywna karta pracy – uczniowie wypełniają interaktywną kartę pracy
    z ćwiczeniami: dodawanie końcówek do czasowników.
  4. Listening –  wysłuchanie fragmentów nagrań – rozwiązywanie ćwiczeń typu true/false
  5. Interaktywna karta pracy – Ćwiczenia na zastosowanie czasu Present Continuous.
  6. Interaktywna karta pracy – Reading – uczniowie czytają krótki tekst, a następnie poprawiają błędne informacje w zdaniach (zastosowanie czasu Present Simple).
  7. Interaktywna karta pracy – Uczniowie odsłuchują zdanie twierdzące a ich zadaniem jest transformacja tego zdania na pytanie i przeczenie – w formie ustnej.
  8. Praca domowa – zadaniem domowym jest napisanie własnych zdań z użyciem omawianych czasów gramatycznych (3 zdania dotyczące życia codziennego, 3 zdania na temat tego co w danej chwili wykonują członkowie rodziny ucznia).
  9. Podsumowanie lekcji.
Skip to content