Prowadzący: Robert Pietras
23.11.2020r.
w klasie 3
Temat: Graniastosłupy.
Treści tematu zgodne z podstawą programową nauczania matematyki oraz z planem wynikowym nauczania dla Branżowej Szkoły I Stopnia autorstwa Doroty Ponczek oraz podręcznikiem Matematyka dla Zasadniczych Szkół Zawodowych cz. 2 autorstwa Wojciecha Babińskiego i Karoliny Wej. Nr ewid. MEN 573/2012/2015
Umiejętności kluczowe:
– stosowanie wiedzy przedmiotowej w sytuacjach praktycznych,
– radzenia sobie z nietypowością i złożonością,
Cel ogólny: Zapoznanie uczniów z rodzajami graniastosłupów, oraz przekątnymi graniastosłupów i ich ścian.
Cel szczegółowy: zastosowanie zdobytej wiedzy do praktycznej umiejętności rozpoznawania i rysowania graniastosłupów.
Metody: wizualna, słowna, pogadanka, ćwiczenia
Forma pracy: indywidualna
Środki dydaktyczne: komputer, film, prezentacja multimedialna.
PRZEBIEG LEKCJI
Etap | Planowane aktywności | |
nauczyciela | Ucznia | |
I. Część wstępna | ● Wita się z uczniami, sprawdza obecność. ● Na dzisiejszej lekcji zapoznamy się z figurami przestrzennymi – graniastosłupami. Podaje temat: „Graniastosłupy”. Prosi o zapisanie tematu lekcji w zeszytach. | ● Witają nauczyciela ● Zapisują |
II. Część główna | ● Celem dzisiejszej lekcji będzie zdobycie podstawowych informacji: co to jest graniastosłup, co to jest graniastosłup prawidłowy i prosty. Omówimy również jakie odcinki nazywamy przekątnymi graniastosłupów i jakie odcinki nazywamy przekątnymi ich ścian. Projekcja filmu: „Co to jest graniastosłup?”. https://pistacja.tv/film/mat00520-co-to-jest-graniastoslup-co-to-jest-graniastoslup-prawidlowy?playlist=603 Zapisanie pod tematem lekcji notatki z filmu – „ZAPAMIĘTAJ”. Zaprezentowanie definicji graniastosłupa wraz z rysunkami: https://www.matemaks.pl/graniastoslupy.html Projekcja filmu: „Odcinki w graniastosłupach”. https://pistacja.tv/film/mat00521-odcinki-w-graniastoslupach?playlist=603 Zapisanie pod tematem lekcji notatki z filmu – „ZAPAMIĘTAJ”. | ● Uczniowie oglądają film i prezentację. ● Zapisują do zeszytów kluczowe informacje z prezentowanych filmów. |
III. Część końcowa | ● Podsumowanie lekcji ● Zadanie i omówienie pracy domowej. ( zdjęcie notatki z lekcji, przesłanie do nauczyciela). ● Ocena – po przesłaniu pracy domowej. | ● Słuchają, odpowiadają. ● Zapisują do zeszytów. |
Ocenie podlegać będzie:
– aktywność na lekcji,
– przesłanie zdjęcia notatki z lekcji,
Kryteria oceny:
Dopuszczający (2): określa liczbę ścian, wierzchołków i krawędzi graniastosłupów.
Dostateczny (3): sporządza rysunek graniastosłupa.
Dobry (4): rysuje siatkę graniastosłupa prostego, mając dany jej fragment.
Bardzo dobry (5): oblicza długości przekątnych graniastosłupów prostych.
Celujący (6): oblicza miary kątów między odcinkami w graniastosłupach.