Klasa 1 b
Zakład Doskonalenia Zawodowego w Łodzi
Sebastian Skrobisz
Rok szkolny 2020/2021
Temat: Present Simple, Present Continuous – porównanie czasów
Czas trwania zajęć: 45min., zajęcia zdalne – platforma Teams
Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności praktycznego korzystania z wiedzy teoretycznej
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych ucznia
- przetwarzanie usłyszanych informacji w języku angielskim
- uczeń ogląda film w celu zrozumienia ogólnego sensu, poznaje nowe słownictwo
Cele szczegółowe:
- uczeń potrafi zbudować
zdanie twierdzące, pytające i przeczące w każdym
z omawianych czasów gramatycznych - uczeń potrafi budować krótkie odpowiedzi
- uczeń przedstawia zasady dodawania do czasownika końcówek „-s”, „-ing”,
- uczeń wymienia wyrazy charakterystyczne dla omawianych czasów
Metody pracy:
- komunikacyjna
- bezpośrednia
- zabawy językowe – odgadywanie zdjęć, memory game
Formy: zbiorowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: Filmy video, podręcznik New English File – wydawnictwo Oxford, slajd w prezentacji Mentimeter, dokument tekstowy Google edytowany przez uczniów, zdjęcia, prezentacja multimedialna Power Point, quiz Wordwall, aplikacja Padlet.
Sposoby ewaluacji
- ocenienie uczniów najbardziej aktywnych na lekcji
- podsumowanie pracy całej klasy
- pytanie do uczniów co podobało im się w zajęciach, a co chcieliby zmienić
Przebieg zajęć :
- Przedstawienie tematu zajęć i formy pracy na lekcji.
- Prezentacja Grammar
Bank – przypomnienie zastosowania czasu Present Simple
i Present Continuous za pomocą filmów ze scenkami sytuacyjnymi oraz interaktywnych plansz. - Interaktywna karta
pracy – uczniowie wypełniają interaktywną kartę pracy
z ćwiczeniami: dodawanie końcówek do czasowników. - Listening – wysłuchanie fragmentów nagrań – rozwiązywanie ćwiczeń typu true/false
- Interaktywna karta pracy – Ćwiczenia na zastosowanie czasu Present Continuous.
- Interaktywna karta pracy – Reading – uczniowie czytają krótki tekst, a następnie poprawiają błędne informacje w zdaniach (zastosowanie czasu Present Simple).
- Interaktywna karta pracy – Uczniowie odsłuchują zdanie twierdzące a ich zadaniem jest transformacja tego zdania na pytanie i przeczenie – w formie ustnej.
- Praca domowa – zadaniem domowym jest napisanie własnych zdań z użyciem omawianych czasów gramatycznych (3 zdania dotyczące życia codziennego, 3 zdania na temat tego co w danej chwili wykonują członkowie rodziny ucznia).
- Podsumowanie lekcji.